Wówczas dyrektor musi wydać świadectwo pracy w ciągu 7 dni od dnia złożenia pisemnego wniosku pracownika.
Na żądanie pracownika dyrektor musi wystawić świadectwo pracy
Pracownik może w każdym czasie żądać wydania świadectwa pracy za zakończone okresy zatrudnienia. Dotyczy to także łącznego okresu zatrudnienia na podstawie różnych umów, przypadającego przed zgłoszeniem żądania wydania świadectwa pracy.
W świadectwie pracy dyrektor podaje informacje dotyczące:
- okresu i rodzaju wykonywanej pracy,
- zajmowanych stanowisk,
- trybu rozwiązania albo okoliczności wygaśnięcia stosunku pracy,
- inne informacje niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia społecznego.
Ponadto dyrektor zamieszcza w świadectwie wzmiankę o zajęciu wynagrodzenia za pracę w myśl przepisów o postępowaniu egzekucyjnym. Może też podać informację o wysokości i składnikach wynagrodzenia oraz o uzyskanych kwalifikacjach.
Kopię świadectwa pracy dyrektor przechowuje w aktach osobowych pracownika – w części C.
Obowiązek wydania świadectwa pracy dotyczy wszystkich rodzajów stosunków pracy, w tym również umów zawieranych na czas określony i nieokreślony. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy pracownik kontynuuje pracę u tego samego pracodawcy.
Jeżeli pracownik pozostaje w zatrudnieniu u tego samego pracodawcy na podstawie umowy o pracę na okres próbny, umowy o pracę na czas określony lub umowy o pracę na czas wykonania określonej pracy, dyrektor musi wydać pracownikowi świadectwo pracy obejmujące zakończone okresy zatrudnienia na podstawie takich umów.
- art. 97 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz.U. z 2014 r. poz. 1502 ze zm.),
- § 4 rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz.U. z 1996 r. nr 60, poz. 282).
Zobacz także:
Tagi: świadectwo pracy
