Dyrektor może wybrać inny moment roku szkolnego na przedstawienie radzie pedagogicznej wniosków z nadzoru pedagogicznego. Jednak powiązanie podsumowania z klasyfikacją śródroczną ułatwia wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy na kolejne półrocze. Takie powiązanie maksymalizuje również możliwość wykorzystania niektórych wniosków z nadzoru z pierwszego półrocza w bieżącej modyfikacji pracy szkoły.
Wnioski z nadzoru pedagogicznego warto powiązać z podsumowaniem klasyfikacji śródrocznej
W przepisach oświatowych nie ma określonej formy ani terminu przekazania radzie pedagogicznej uogólnionych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego. W pracy dyrektora ważne jest jednak planowanie czynności ułatwiających organizowanie własnych działań, dlatego też wnioski z nadzoru warto połączyć z klasyfikacją śródroczną.
Dyrektor decyduje o sposobie i terminie przekazu wniosków
Sposób i forma przedstawiania wniosków wynika z indywidualnych upodobań dyrektora, choć należy zadbać o ograniczenie jej obszerności, co ułatwia uzyskanie przejrzystości przekazu. Bez względu na formę zakres przedstawianej informacji musi być udokumentowany w postaci odrębnego dokumentu lub zapisu w protokolarzu rady pedagogicznej.
Nadzór pedagogiczny – nie tylko dyrektora
W przypadku gdy nadzór pedagogiczny sprawuje nie tylko dyrektor, istotne jest przyporządkowanie planowanych czynności do poszczególnych osób pełniących funkcje kierownicze w szkole. Można się tutaj wspomagać pracą nauczycieli. Należy jednak pamiętać, że prawo sprawowania nadzoru ma dyrektor szkoły i inne osoby pełniące funkcje kierownicze oraz przedstawiciele organu nadzoru pedagogicznego.
- rozporządzenie ministra edukacji narodowej i sportu z 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. poz. 1270).
Zobacz także:
Tagi: dyrektor szkoły
