Zgodnie z nowymi wymogami formalnymi do dziennika innych zajęć wpisuje się:
Po I półroczu warto skontrolować wpisy w dzienniku innych zajęć
Dziennik innych zajęć zastąpił kilka innych dokumentów funkcjonujących w szkołach i placówkach oświatowych do września 2014 roku. Po I półroczu warto dokonać oceny prawidłowości dokonywanych w nim wpisów.
- w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona odpowiednio uczniów lub wychowanków oraz oddział, do którego uczęszczają,
- adresy poczty elektronicznej rodziców i numery ich telefonów, jeżeli je posiadają,
- indywidualny program pracy z uczniem, słuchaczem lub wychowankiem, a w przypadku zajęć grupowych – program pracy grupy,
- tygodniowy plan zajęć, daty i czas trwania oraz tematy przeprowadzonych zajęć,
- ocenę postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy uczniem lub wychowankiem,
- obecność uczniów lub wychowanków na zajęciach.
W tym dokumencie muszą być odnotowywane (a nie tylko mogą) wszelkie działania nauczyciela w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i placówkach wszystkich typów. Należy w nim odnotowywać również działania pomocowe w ramach bieżącej pracy z uczniem (wychowankiem) i dokonywać oceny ich efektywności – a to już zdecydowanie trudniejsze zadanie. Z tych względów tak bardzo ważna jest kontrola dyrektora pozwalająca stwierdzić prawidłowe prowadzenie dziennika innych zajęć lub pokazać istotne niezgodności w tym zakresie ze wskazaniem sposobu ich jak najszybszego skorygowania.
§ 13 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2014 r. poz. 1170).
Zobacz także:
Tagi: dokumenty w szkole
