Ze względów praktycznych warto:
Koniec półrocza to dobry moment na podsumowanie działań z nadzoru
Koniec półrocza to idealny moment, by zweryfikować podejmowane w ramach nadzoru działania, zdiagnozować przyczyny sukcesów i porażek oraz ewentualnie zmodyfikować plan zadań na II półrocze. Pod względem formalnym informacja podsumowująca nadzór na koniec I półrocza może zawierać tylko uogólnione wnioski z nadzoru.
- szczególnie podkreślić zakres wykonanych działań w stosunku do planowanych,
- podać przyczyny braku wykonania zadań ze wskazaniem terminu ich realizacji,
- dokonać podziału przyjętych rekomendacji na te, które wymagają niezwłocznego wdrożenia, i te, które mogą być wdrożone od nowego roku szkolnego.
Wybór formy przedstawienia informacji należy do dyrektora
Najczęściej przyjmowane jest uporządkowanie informacji według form sprawowanego nadzoru pedagogicznego. Można jednak przedstawiać informacje o nadzorze, porządkując je według uzyskanych efektów.
Korzystając z tej drugiej formy, warto wziąć pod uwagę takie efekty, jak:
- zakres wykonania planu nadzoru,
- ocena skuteczności realizacji wniosków z ubiegłorocznego nadzoru,
- wnioski ze sprawowanego nadzoru,
- ocena efektów kształcenia i wychowania.
Na końcu informacji powinny się znaleźć uogólnione wnioski ze sprawowanego nadzoru.
Zakres przedstawianej informacji musi być udokumentowany
Informacja może być przekazywana w różny sposób:
- ustnie (protokołowana),
- pisemnie,
- przez prezentację multimedialną z komentarzem.
ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572 ze zm.).
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. nr 168, poz. 1324 ze zm.).
Zobacz także:
