Podsumowanie pracy nauczycieli i specjalistów w zakresie udzielanego uczniom wsparcia ma również znaczenie z punktu widzenia obowiązku dyrektora przedstawiania radzie pedagogicznej ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacji o działalności szkoły.
Harmonogram pomocy psychologiczno-pedagogicznej do modyfikacji
Po I półroczu warto zastanowić się, czy udzielenie pomocy psychologiczno-pedagogicznej przebiega w szkole zgodnie z planem, czy jest ona efektywna, co warto lub trzeba kontynuować, a co należy zmodyfikować. Na podstawie dokonanych analiz łatwiej będzie zorganizować pracę w II semestrze.
Działania nauczycieli i specjalistów przypadające na styczeń/luty to m.in.:
- ocena postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy z uczniami,
- wpisy do dziennika innych zajęć,
- przygotowanie sprawozdań z pracy dydaktyczno-wychowawczej,
- wnioski i rekomendacje dotyczące dalszych działań w ramach pomocy udzielanej w szkole, modyfikacji programów, zakończenia udzielania pomocy w określonej formie.
W styczniu/lutym dyrektor dokonuje m.in.:
- analizy dokumentacji i zapisów w dziennikach zajęć specjalistów,
- analizy sprawozdań oraz dalszych potrzeb związanych z udzielaniem uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgłaszanych przez nauczycieli/rodziców,
- przygotowania informacji o działalności szkoły w związku z realizacją zadań wynikających z obowiązku organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Podstawa prawna:
- ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572),
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2013 r. poz. 532).
Zobacz także:

Zaloguj się, aby dodać komentarz
Nie masz konta? Zarejestruj się »