Trwają konsultacje projektu rozporządzenia w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym. Projektowane zmiany wprowadzają maksymalny, dwumiesięczny termin napowołanie komisji konkursowej, która wybierze nowego kandydata. Termin ten ma biec od dnia zwolnienia stanowiska objętego konkursem. Jednak wszczęcie procedury konkursowej będzie dopuszczalne przed dniem zwolnienia stanowiska, w momencie, gdy już będzie wiadomo, kiedy powstanie wakat na danym stanowisku. W praktyce działanie to powinno więc zapewnić ciągłość zarządzania podmiotem leczniczym oraz natychmiastową obsadę wolnego stanowiska kierowniczego.
Zmiany w konkursach na dyrektorów placówek
Konkurs na stanowisko zastępcy kierownika podmiotu leczniczego ogłosi kierownik tego podmiotu, a nie jak dotychczas - podmiot tworzący. Ponadto krótsze będą niektóre terminy, co umożliwi szybkie i sprawne przeprowadzenie postępowania. Dowiedz się, jakie jeszcze zmiany nastąpią w procedurze konkursowej.
Zaproponowano także krótszy termin (7 dni, a nie jak wcześniej – 14 dni) na:
- wybór przez związki zawodowe swojego przedstawiciela do komisji konkursowej,
- pisemne powiadomienie członków komisji o posiedzeniu komisji konkursowej.
W konkursie na stanowisko kierownika podmiotu leczniczego, przewodniczącym takiej komisji jest osoba wskazana przez podmiot tworzący. Po zmianie przepisów przewodniczący komisji będzie zwolniony z obowiązku przekazywania podmiotowi tworzącemu regulaminu konkursu oraz projektu ogłoszenia o konkursie. W przypadku konkursów na pozostałe stanowiska przyjęty regulamin konkursu oraz projekt ogłoszenia o konkursie będzie przekazywał kierownikowi podmiotu leczniczego.
Przewodniczący komisji konkursowej po zmianie przepisów nie będzie musiał przekazywać podmiotowi tworzącemu regulaminu konkursu oraz projektu ogłoszenia o konkursie.
Jak zmieni się sposób informowania o konkursie
Zmianie ma ulec także sposób publikacji ogłoszenia o konkursie. Ma to uprościć postępowanie konkursowe oraz zwiększyć dostępność ogłoszeń o konkursach, które odbywają się w podmiotach leczniczych.
Przepisy rozporządzenia zmieniającego mówią, że ogłoszenie o konkursie należy zamieścić w postaci elektronicznej na stronie Biuletynu Informacji Publicznej właściwego organu prowadzącego rejestr podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz podmiotu tworzącego. Zrezygnowano więc z umieszczania ogłoszenia o konkursie w prasie codziennej o zasięgu ogólnokrajowym.
Kto wejdzie w skład komisji konkursowej
W związku ze zmianą dotyczącą ogłaszania konkursu na stanowisko zastępcy kierownika podmiotu leczniczego, w skład komisji konkursowej wejdą m.in.:
- od trzech do sześciu przedstawicieli kierownika podmiotu leczniczego,
- jeden przedstawiciel podmiotu tworzącego.
Jeśli jednak o stanowisko ubiega się dotychczasowy kierownik podmiotu lub jego zastępca, w skład komisji wejdzie od trzech do sześciu przedstawicieli podmiotu tworzącego.
Analogiczne regulacje wprowadzono w postępowaniu konkursowym na stanowisko ordynatora.
Pojawił się również wymóg, aby w każdym przypadku w skład komisji konkursowej wchodzili przedstawiciele kierownika podmiotu leczniczego i podmiotu tworzącego, którzy mają wyższe wykształcenie. Głosowanie w sprawie wyboru kandydata będzie się odbywać na jednakowych kartach do głosowania. Znajdą się na nich pieczęć właściwego podmiotu oraz nazwiska kandydatów umieszczone w kolejności alfabetycznej.
Zobacz także:
Tagi: dokumentacja medyczna, konkurs
