Pozytywny wpływ wdrożenia systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO w placówce służby zdrowia może być zauważalny w:
Certyfikacja placówki służby zdrowia
Szpitale, podobnie jak przedsiębiorstwa usługowe, jednostki administracji publicznej, szkoły i inne jednostki zainteresowane wdrażaniem systemów zarządzania jakością opartych na normach, napotykają liczne problemy, związane głównie z koniecznością odpowiedniej interpretacji wymagań norm w stosunku do własnych realiów.
-
skuteczniejszym marketingu z wykorzystaniem certyfikatu ISO 9001:2008,
-
wzroście zaufania instytucji finansującej do placówki medycznej,
-
wzroście wiarygodności jednostki na rynku usług medycznych,
-
wdrożeniu uporządkowanego podejścia dotyczącego odpowiedzialności, procedur, prowadzenia dokumentacji itp., usprawnienia systemu komunikacji wewnętrznej, przyczyniającego się do wzrostu motywacji i zwiększenia zaangażowania personelu.
Jeśli chodzi o możliwe korzyści dla pacjenta, od zakładu opieki zdrowotnej legitymującego się certyfikatem ISO otrzymuje on gwarancję rozpatrzenia każdej zgłoszonej skargi bądź uwagi, a ponadto szansę na sprawną obsługę, przy jednoczesnej wysokiej jakości usługi medycznej i ograniczonych formalnościach.
Model certyfikacji dopuszcza istnienie wielu różnych koncepcji, które mają pomóc placówce służby zdrowia osiągnąć zamierzone cele. Koncepcje te w głównej mierze opierają się na założeniu, że zadowolony klient (pacjent), a tym samym pozytywny odbiór społeczny placówki może zostać osiągnięty poprzez odpowiednio sprawowane przywództwo, którego celem z kolei jest formułowanie polityki i strategii, realizowanej następnie przez pracowników, partnerów, wymagające odpowiednich zasobów oraz procesów.
Zobacz także:
Tagi: iso, dokumentacja medyczna
