Zgodnie z przepisem art. 28 ust. 1 i 2 ustawy z 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych urzędnikowi państwowemu przechodzącemu na emeryturę przysługuje jednorazowa odprawa:
Co można wliczyć pracownikowi do uprawnień związanych z odprawą emerytalną
Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wieloletnią pracę w urzędach i jednostkach wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
- po dziesięciu latach pracy w urzędach – w wysokości dwumiesięcznego wynagrodzenia;
- po piętnastu latach pracy w urzędach – w wysokości trzymiesięcznego wynagrodzenia;
- po dwudziestu latach pracy w urzędach – w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia.
Do okresu pracy w urzędach wlicza się okres zatrudnienia w innych zakładach pracy na zasadach określonych w przepisach, o których mowa w art. 22 ust. 2 u.p.u.p.
Gdy praca w urzędzie lub jednostce stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.
Oczywiście to zainteresowany urzędnik jest zobowiązany udowodnić okresy zatrudnienia i inne okresy zaliczane do stażu pracy uprawniające go do odprawy emerytalnej lub rentowej.
Art. 28 ust. 1 i 2 ustawy z 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (tekst jedn.: Dz.U. z 2013 r. poz. 269 ze zm.).
§ 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z 2 lutego 2010 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. nr 27, poz. 134 ze zm.).
Zobacz także:
