Obowiązuję już rozporządzenie ministra finansów z 25 września 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu przesyłania deklaracji i podań oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone. Oznacza to, że teraz więcej druków można przesyłać po podpisaniu danymi autoryzującymi.
VAT-27 wyślesz już bez e-podpisu
Od 7 października więcej deklaracji podatkowych można wysyłać bez e-podpisu. Zmiany wprowadziło rozporządzenie zmieniające przepisy w sprawie przesyłania deklaracji w formie elektronicznej.
Chodzi o:
-
informację podsumowującą/korektę informacji podsumowującej w obrocie krajowym (VAT-27),
-
informację podsumowującą o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach (VAT-UE),
-
korektę informacji podsumowującej o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach (VAT-UEK),
-
informację o zmianach we wniosku o zastosowanie karty podatkowej lub likwidacji prowadzonej działalności (PIT-16Z),
-
zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu z zagranicznej spółki kontrolowanej przez podatnika podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT-CFC)”.
Dane autoryzujące to NIP albo PESEL, imię, nazwisko, data urodzenia i kwota przychodu za poprzedni rok.
W odniesieniu do VAT-27 uproszczony podpis można będzie stosować za okresy rozpoczynające się po 30 czerwca 2015 r., VAT-UE i VAT-UEK - 30 czerwca 2013 r., PIT-16Z i PIT-CFC - po 1 stycznia 2015 r., a więc w uproszczeniu za bieżące okresy rozliczeniowe.
Podpis przy użyciu danych autoryzujących mogą składać tylko osoby fizyczne.
rozporządzenie ministra finansów z 25 września 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu przesyłania deklaracji i podań oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone (Dz.U. z 2015 r. poz. 1545).
Zobacz także:
Tagi: podpis elektroniczny, pesel
