Potwierdzenie odbioru faktury korygującej może mieć dowolną formę. Istotne jest jednak, aby wskazywało jednoznaczne, że konkretny adresat faktury korygującej ją otrzymał i jaka była data jej otrzymania. W mojej opinii w przedstawionym stanie faktycznym można zastosować zwrotne potwierdzenie pocztowe.
Stawiając wymóg posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej, ustawodawca nie precyzuje, w jakiej formie nabywca ma dokonać tego potwierdzenia. Oznacza to, że może ono mieć dowolną formę. Istotne jest jedynie, aby pozwalało na jednoznaczne stwierdzenie, że konkretny nabywca otrzymał adresowaną do niego fakturę korygującą, i określenie daty jej otrzymania.
Powyższe stanowisko potwierdzają również organy podatkowe. Wynika to m.in. z interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 1 lutego 2010 r., nr ILPP1/443-1394/09-3/AI, w której stwierdzono:
"(...) Ustawodawca nie sprecyzował, w jakiej formie nabywca ma dokonać potwierdzenia odbioru faktury korygującej. Potwierdzenie faktu otrzymania przez nabywcę towarów i usług faktury korygującej może być dokonane w dowolnej formie, np. poprzez zwrotne potwierdzenie odbioru wysłanej pocztą – w formie listu poleconego – przesyłki zawierającej fakturę korygującą, może to być odrębne pisemne potwierdzenie faktu otrzymania faktury korygującej również w formie elektronicznej, przesłana zwrotnie kopia podpisanej faktury korygującej lub fax podpisanej faktury korygującej. Zatem, żaden przepis nie określa specjalnej formy, w jakiej potwierdzenie odbioru faktury korygującej byłoby wymagane. Istotne jest, aby sprzedawca towarów lub usług dla celów rozliczenia podatku należnego od sprzedaży posiadał informację, z której jednoznacznie wynika, iż nabywca otrzymał fakturę korygującą sprzedaż (...).