Program zebrania nie powinien być rozbudowywany o dodatkowe tematy, niezwiązane z celem spotkania, by nie przekroczyć ustalonego w regulaminie rady pedagogicznej maksymalnego czasu trwania zebrania. Dyrektor powinien zobowiązać nauczycieli do przygotowywania opracowań w wersji papierowej i elektronicznej oraz zaplanowania wystąpień w postaci zwięzłych wypowiedzi ustnych.
Zebranie rady pedagogicznej – wyniki klasyfikacji śródrocznej
Wyniki klasyfikacji śródrocznej powinny być przedstawione radzie pedagogicznej, która w ramach swoich kompetencji stanowiących jest uprawniona do podejmowania uchwał w sprawie wyników klasyfikacji (art. 41 ust. 1 pkt 2 ustawy o systemie oświaty). W tym celu w każdym okresie dyrektor szkoły zobowiązany jest zorganizować zebranie rady pedagogicznej.
Przebieg zebrania
Komunikat o zebraniu rady pedagogicznej powinien trafić do nauczycieli w terminie gwarantującym obecność na zebraniu co najmniej połowy członków rady pedagogicznej, by podejmowane przez nią uchwały były zgodne z przepisami prawa (art. 40 ust. 5 i 6 oraz art. 43 ust. 1 ustawy o systemie oświaty).
Program i podjęcie uchwały
W ustalonym przez dyrektora porządku zebrania klasyfikacyjnego muszą się znaleźć punkty umożliwiające:
1) ustalenie obecności i quorum dla prawomocności zebrania oraz podejmowania uchwał,
3) zadawanie pytań, uzupełnianie wypowiedzi i podejmowanie decyzji dotyczących uczniów (np. umożliwienie uczniowi uzupełnienie braków,jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej stwierdzono, że poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwi lub utrudni mu kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej,
4) podjęcie przez radę pedagogiczną uchwały w sprawie klasyfikacji – musi być zgodna z obowiązującym prawem. Konsekwencją nieznajomości przepisów i podjęcia uchwały niezgodnej z przepisami prawa jest wstrzymanie jej wykonania przez dyrektora szkoły (art. 41 ust. 3 ww. ustawy).
Rada pedagogiczna, podejmując uchwałę, powinna postanowić o uchwaleniu (a nie o zatwierdzeniu) wyników śródrocznej klasyfikacji uczniów szkoły. Dyrektor powinien sprawdzić, czy odwołano się do właściwej podstawy prawnej – do art. 44f ustawy o systemie oświaty, a nie przepisów uchylonego rozporządzenia z 2007 r.
Po śródrocznej klasyfikacyjnej radzie pedagogicznej wychowawcy powinni zostać zobowiązani do dokonania analizy wyników klasyfikacji śródrocznej danej klasy, we wskazanym terminie wypełnić odpowiedni arkusz i przekazać go dyrektorowi.
- Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2016 r. poz. 1943 ze zm.).
Zobacz także:
Tagi: oświata, kształcenie i wychowanie

Zaloguj się, aby dodać komentarz
Opinie czytelników
~ewafurman
data: 2017-01-20 18:15:19A czy w takim zebraniu biorą też udział nauczyciele przedszkola, które jest częścią zespołu przedszkolno- szkolnego?