Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
Udział w zajęciach dodatkowych podlega ocenie
W przypadku wprowadzenia dodatkowych zajęć edukacyjnych do szkolnego planu nauczania udział uczniów w tych zajęciach jest obowiązkowy. Zajęcia dodatkowe podlegają ocenianiu, a ocenianie ma wynikać z obowiązujących w szkole wymagań edukacyjnych dla danych zajęć.
Dodatkowe zajęcia edukacyjne podlegają ocenianiu bieżącemu
- formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych,
- ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych,
- ustalanie rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych.
Sposób oceniania może być wyrażany stopniem lub może być opisowy
Ocenianie zajęć dodatkowych wygląda następująco:
1) klasyfikacja roczna polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z tych zajęć i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, z tym że w klasach I–III szkoły podstawowej w przypadku dodatkowych zajęć edukacyjnych ustala się jedną roczną ocenę klasyfikacyjną z tych zajęć,
2) w klasach I–III szkoły podstawowej:
– oceny bieżące z dodatkowych zajęć edukacyjnych są ustalane w sposób określony w statucie szkoły,
– śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z dodatkowych zajęć edukacyjnych są ocenami opisowymi,
– oceny bieżące z dodatkowych zajęć edukacyjnych mogą być ocenami opisowymi, jeżeli statut szkoły tak przewiduje.
3) począwszy od klasy IV szkoły podstawowej:
– oceny bieżące i śródroczne oceny klasyfikacyjne z dodatkowych zajęć edukacyjnych są ustalane w sposób określony w statucie szkoły,
– roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych są ustalane według skali, czyli w stopniach.
Informacje o sposobie oceniania powinien zawierać statut szkoły.
- art. 44iust. 1 i 2, art. 44zb ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572 ze zm.),
- rozporządzenie ministra edukacji narodowej z 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. z 2012 r. poz. 204 ze zm.),
- rozporządzenie ministra edukacji narodowej z 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2015 r. poz. 843),
- rozporządzenie ministra edukacji narodowej z 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (tekst jedn.: Dz.U. z 2014 r. poz. 893 ze zm.).
Zobacz także:
Tagi: klasyfikacja roczna
