Zmiana terminu zakończenia prac nad e-podręcznikiem to zła wiadomość dla nauczycieli, którzy liczyli na to, iż od września będą mogli korzystać z nowoczesnych materiałów. Ośrodek Rozwoju Edukacji poinformował o wydłużeniu terminu zakończenia projektu „E-podręczniki do kształcenia ogólnego” do 15 listopada 2015 r. Według informacji, które przekazuje Ministerstwo Edukacji Narodowej część podręczników jest jednak dostępna dla nauczycieli już od połowy wakacji.
E-podręczniki – termin zakończenia prac został wydłużony
E-podręczniki, które miały być pomocą dydaktyczną da nauczycieli już od września 2015 r. nie będą gotowe w tym terminie. Ośrodek Rozwoju Edukacji wydłużył termin do połowy listopada. Ministerstwo Edukacji Narodowej zapewnia że dzięki zagwarantowana będzie wysoka jakość materiałów. Podręczniki są sukcesywnie udostępniane na publicznej platformie od lipca 2015 r.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego” – pomoc dla nauczycieli 14 przedmiotów
Według pierwotnego harmonogramu projektu od 1 września nauczycieli mieli otrzymać możliwość korzystania z 65 podręczników do 14 przedmiotów ogólnokształcących (na każdym etapie kształcenia). Ministerstwo Edukacji Narodowej zapewnia, że mimo przesunięcia terminu ostatecznego zakończenia projektu, możliwość zapoznawania się podręcznikami będzie dla nauczycieli stworzona wcześniej. Od końca lipca podręczniki są sukcesywnie zamieszczane na publicznej platformie stworzonej przez Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Minister Edukacji Narodowej chce gwarancji wysokiej jakości
Realizacja projektu wydłużyła się ze względu na konieczność powołania nowego zespołu specjalistów i ekspertów. Ministerstwo Edukacji Narodowej uzasadniało tę konieczność niezadowalającą jakością przygotowywanych podręczników i obawą, iż efekty projektu nie będą przekładały się na rzeczywiste wsparcie dla nauczycieli.
Wydłużenie terminu nie podwyższa kosztów
Ministerstwo Edukacji Narodowej zapewnia, że wydłużenie terminu, w jakim zakończone zostaną prace nad e-podręcznikiem nie wiąże się z podwyższeniem kosztów realizacji projektu. Rezygnacja z przyspieszania prac tylko po to, aby zdążyć w wcześniej wyznaczonym terminie pozwoliła natomiast uniknąć strat wynikających z przygotowania materiałów niskiej jakości, nieprzydatnych dla nauczycieli.
komunikat MEN
Marta Wysocka, specjalistka w zakresie prawa oświatowego
Zobacz także:
Tagi: podręczniki szkolne, men
