Oznakowanie ekologiczne nie jest znakiem bezpieczeństwa produktów, lecz symbolem ich mniejszej szkodliwości na środowisko naturalne. Ecolabelling nie oznacza również, że produkt musi posiadać właściwości recyklingowe.
W Polsce ecolabelling dopiero zaczyna się rozwijać. Niemniej jednak polska organizacja zainteresowana zdobyciem klientów z innych państw członkowskich lub z USA musi być przygotowana na to, że tamtejszy konsument może wymagać produktu z certyfikowanym znakiem jakości środowiskowej. Ecolabelling jest korzystny dla przedsiębiorstw pragnących wyróżnić się na rynku lub oferujących mało znane produkty. Dzięki oznakowaniu ekologicznemu organizacje mogą zyskać nowy segment rynku, klientów zainteresowanych ekologią oraz stać się w wyższym stopniu konkurencyjne.
Oznaczenia dotyczące mniejszego negatywnego wpływu na środowisko przyznawane są przez niezależne organizacje certyfikujące w wielu państwach członkowskich UE. Nadawane są produktom spełniającym szczegółowe wymogi dotyczące każdej fazy życia produktu, jego części składowych, konstrukcji oraz właściwości. Wymagania odnoszą się także do tego, co dzieje się ze zużytym produktem.