Trochę historii – Nissan Almera model N15 był produkowany od 1995 do 2000 roku. W 1998 roku przeprowadzono niewielki facelifting, który obejmował głównie światła, zderzaki oraz osłonę chłodnicy. Mój egzemplarz to ostatni model przed wspomnianym faceliftingiem. Była to wersja wyposażenia SLX czyli praktycznie najbogatsza. I tu kolejne miłe zaskoczenie, jak na takie auto pełna elektryka czyli cztery elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane lusterka, do tego klimatyzacja oczywiście wspomaganie kierownicy, ABS, centralny zamek z pilotem i alarmem, immobiliser. Czego chcieć więcej. Almera w wersji sedan ze zderzakami w kolorze nadwozia co jest dodatkowym plusem przynajmniej dla mnie. Jak już jestem przy blacharce warto zwrócić uwagę na ogniska rdzy. Najczęściej pojawiają się na rantach przednich i tylnych błotników oraz progach.
Nissan Almera N15 – opinie, doświadczenia, na co zwrócić uwagę
Kolejny artykuł, tym razem na tapetę biorę Nissana Almerę N15 z 1997 roku, pojemność silnika 1600cm, silnik benzynowy zasilany dodatkowo LPG, wersja sedan. Już na samym początku przyznam się że Almerka mnie mile zaskoczyła, po doświadczeniach z wersją 1.4 pozostał mi duży dystans do tego auta a ta wersja – jest to w ogóle inne auto.
Silnik Almery to bardzo duże zaskoczenie. Ma bardzo dobre osiągi, jest żwawy, energicznie przyspiesza a co najważniejsze przy tym wszystkim nie ma specjalnie dużego apetytu na paliwo. Dzięki założonej wcześniej instalacji LPG auto było bardzo ekonomiczne. Tu kolejna uwaga – należy zwrócić uwagę na stan uszczelki pod głowicą, ja niestety musiałem ją wymienić – częsta bolączka aut zasilanych LPG. W warsztacie stan uszczelki sprawdzą nam w bardzo prosty sposób i będzie to kosztowało w granicach 30zł więc z pewnością taka inwestycja się opłaca. I tyle jeżeli chodzi o silnik. Skrzynia biegów bardzo precyzyjna raczej bezawaryjna. Jedynym minusem jest długi lewarek dźwigni zmiany biegów, który wewnątrz auta wygląda jak dołożony z auta z innej epoki. Mechanicznie Almera nie ma większych bolączek, zdarzają się problemy z tylnymi hamulcami, ale koszt wymiany jest niewielki więc niech nas to nie odstrasza przy ewentualnym zakupie.
Ja swoją Almerę wspominam bardzo miło, przejechałem nią kilkanaście tysięcy kilometrów, w różnych warunkach z różnym obciążeniem i z całą odpowiedzialnością mogę napisać, że daje radę. Obecnie ceny tego auta są dość przystępne więc polecam początkującym kierowcom chcącym za nie wielkie pieniądze dostać przyzwoite, dobrze wyposażone auto.
