Citroen C-Crosser to auto w Polsce dość rzadko spotykane, a już na pewno rzadziej niż popularny Mitsubishi Outlander. Produkcja C-Crossera rozpoczęła się w 2007 roku, a auto korzysta w dużej mierze z tych samych rozwiązań co bliźniaczy Peugeot 4007 oraz wspomniany protoplasta, czyli Mitsubishi Outlander.
Do głównych zalet Citroena C-Crosser, tak, jak w Mitsubishi Outlanderze II, zaliczyć można dużą przestrzeń dla kierowcy i pasażerów oraz dobre właściwości jezdne. Krytykę użytkowników zbiera natomiast wyciszenie C-Crossera, duże zużycie paliwa aut z silnikiem benzynowym oraz zbyt słabe wentylacja i ogrzewanie. Konkurentami rynkowymi Citroena C-Crossera są bliźniacze Mitsubishi Outlander i Peugeot 4007 oraz m.in. Mazda CX-7, Chevrolet Captiva, Nissan X-Trail, Renault Koleos, Ssangyong Kyron, Toyota RAV4, Honda CRV, Opel Antara, a także mniejsze SUV-y, jak: Kia Sportage, Hyundai ix35, Nissan Qashqai czy Mitsubishi ASX, Mitsubishi ASX.
Citroen C-Crosser
Citroen C-Crosser to duży SUV zaliczany do segmentu I, czyli aut terenowych. Citroen C-Crosser jest bliźniaczym autem Mitsubishi Outlandera i Peugota 4007, zaś wszystkie trzy crossovery wytwarzane są w Japonii. Produkcja modelu C-Crosser rozpoczęła się w 2007 roku.
Nowy Citroen C-Crosser w podstawowej wersji SX Pack z silnikiem benzynowym 2.4 170 KM kosztuje 130 100 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 2.2 HDi FAP 160 KM 139 700 zł. Lepiej wyposażona wersja Exclusive z silnikiem silnikiem benzynowym 2.4 170 KM kosztuje 149 600 zł, z automatem 155 600 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 2.2 HDi FAP 160 KM 159 200 zł.
Ceny używanych 5-letnich Citroenów C-Crosser, czyli wyprodukowanych w 2007 roku, zaczynają się od 50 tys. zł, zaś najdroższe egzemplarze wyceniane są nawet na 70 tys. złotych. 3-latki z 2009 roku wahają się od 65 do 75 tys. zł, zaś dwulatki z 2010 roku kosztują 80-90 tys. zł.
oprac. PM na podstawie: Autocentrum, Otomoto.pl
