Lotus Elise to samochód sportowy zaliczany do segmentu G, będący dwuosobowym roadsterem. Produkcja Lotusa Elise rozpoczęła się w 1995 roku, zaś w ofercie brytyjskiej marki model Elise zastąpił model Elan. W 2011 roku zaprezentowana została trzecia już generacja Lotusa Elise, oznaczona S3.
Lotus Elise to rynkowy następca modelu Elan. Produkcja Elise pierwszej generacji oznaczona S1, to lata 1995-2000, drugie wcielenie modelu Elise S2 wytwarzano w latach 2000-2010, zaś w 2011 roku do oferty brytyjskiego producenta weszła trzecia już generacja modelu Elise. Nazwa modelu wzięła się od imienia wnuczki Romano Artiolli'ego, który w latach 90. był szefem marki.
Główne zalety Lotus Elise, to świetne właściwości jezdne oraz doskonałe źródła napędu, z których słyną auta tej marki. Minusem Lotusa Elise jest według jego użytkowników mała ilość miejsca dla kierowcy i pasażera oraz duże zużycie paliwa i koszty serwisowania auta. Konkurencja dla Lotusa Elise to głownie Audi TT, Mercedes SL, Nissan GTR, Porsche Boxster.
W Polsce nowy roadster Lotus Elise w wersji Club Racer z silnikiem benzynowym 1.6 136 KM ze skrzynią manualną, kosztuje co najmniej 44 tys. euro, czyli ok. 184 800 złotych. Wersja Elise z silnikiem benzynowym 1.6 136 KM ze skrzynią manualną kosztuje 40 900 euro, czyli ok. 171 780 złotych, zaś najmocniejsza i zarazem najdroższa odmiana Elise S z silnikiem benzynowym 1.8 220 KM, to wydatek 54 400 euro, czyli ok. 228 480 złotych.
Ceny używanych Lotusów Elise z lat 2004-2005, których zresztą jest na rynku wtórnym jak na lekarstwo (wręcz pojedyncze sztuki), wahają się od 90 do 110 tys. złotych. Salon marki Lotus jest w Polsce dopiero od 2011 roku, więc wyprodukowane wcześniej, używane Lotusy, pochodzić będą z importu indywidualnego.
oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl