Renault Clio

Kategoria: Autosegment B
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 30-06-2012 r.

Renault Clio to od dwudziestu lat jeden z ważniejszych graczy w segmencie B, czyli klasie aut małych. Pierwsza generacja Clio pojawiła się w 1990 roku jako następca kultowego Renault 5 i szybko zyskała uznanie, zdobywając m.in. tytuł Samochodu Roku 1991. W 2005 roku do produkcji weszła III generacja Renault Clio, która w 2009 roku przeszła niewielki face lifting.

Renault Clio to jeden z najlepiej sprzedających się modeli francuskiej marki oraz jeden z popularniejszych modeli w segmencie B. Na rynku Clio zastąpiło w 1990 roku wysłużony już model Renault 5. Nazwa modelu wzięła się od Klio - imienia muzy historii w mitologii greckiej. Pierwsza generacja Clio wytwarzana była w latach 1990-1998, II w latach 1998-2010, zaś III generacja weszła na rynek w 2005 roku.

Clio III występuje w wersjach nadwoziowych hatchback 3 i 5-drzwiowy oraz kombi Grandtour. W 2009 roku przeprowadzono face lifting Clio III, w efekcie czego auto otrzymało nowe przednie światła oraz zmieniony nieco wygląd przedniej części auta. Pozostałe zmiany mają raczej charakter kosmetyczny, odświeżający.

Zaletami Renault Clio są dobra widoczność z wnętrza auta oraz dobre silniki benzynowe. Z dieslami dCi, szczególnie 1.5, różnie bywa. Podobnie jak elektryką, która we francuskich autach bywa kapryśna. Clio to jednak jeden z najlepszych modeli Renault, jeśli nie najlepszy. Użytkownicy uskarżają się na zbyt słabe ich zdaniem wentylację i ogrzewanie oraz wyciszenie kabiny. Konkurentami rynkowymi Renault Clio są takie auta, jak m.in. VW Polo, Opel Corsa, Ford Fiesta, Seat Ibiza, Peugeot 207 a teraz nowy 208, Citroen C3, Toyota Yaris, Nissan Micra, Skoda Fabia, Fiat Punto Evo/Grande Punto, Kia Rio oraz Hyundai i20.

 

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Renault Clio z trzydrzwiowym nadwoziem, w podstawowej wersji Authentique z silnikiem benzynowym 1.2 75 KM, trzeba dysponować kwotą 33 900 zł jeśli trafimy na promocję i 43 850 zł za takie samo auto z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi 75 KM. Lepiej wyposażona wersja Alize z 5-drzwiowym nadwoziem i silnikiem benzynowym 1.2 103 KM TCe turbo kosztuje 43 500 zł, zaś z mocniejszym silnikiem benzynowym 1.6 110 KM bez turbo 51 400 zł, a z dieslem 1.5 75 KM dCi 48 100 zł. Clio kombi, czyli Grandtour w wersji Alize z silnikiem benzynowym 1.2 103 KM TCe kosztuje 46 300 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 1.5 75 KM dCi 50 900 zł.

Ceny używanych Renault Clio II generacji, czyli wyprodukowanych od 1998 roku, zaczynają się od ok. 4-5 tys. zł za auta z 2000 roku. Młodsze egzemplarze z 2008 roku potrafią kosztować nawet blisko 20 tys. zł. Clio III generacji z 2005 roku kupić można już od 14 tys. zł, jednak bardziej zadbane egzemplarze z lat 2005-2006 kosztują nawet ok. 19 tys. zł. Młodsze auta z lat 2009-2010 kosztują ok. 25 tys. zł.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27418 )
Array ( [docId] => 27418 )