Otwórz wirtualne biuro w Warszawie i oszczędzaj na kosztach! Różnice mogą być ogromne

Kategoria: Finanse w firmie
Autor: Artykuł sponsorowany
Data: 07-09-2024 r.

W 2024 roku polscy przedsiębiorcy muszą mierzyć się z kolejnymi podwyżkami danin publicznych. ZUS, podatek od plastiku, opłaty lokalne, a do tego wzrost wydatków na energię czy wynajem – spięcie tego wszystkiego w budżecie jest coraz trudniejsze. Właśnie dlatego na popularności zyskuje tanie biuro wirtualne.

Czym jest wirtualne biuro?

Wirtualne biuro nie jest innowację XXI wieku. Pierwsze usługi tego typu zaczęto oferować już w latach 90. początkowo w Stanach Zjednoczonych, później także na innych kontynentach. Z czasem działalność firm oferujących wirtualny adres rozrastała się, gwarantując nabywcom profesjonalizm i kompleksowość.

 

W ten sposób dzisiaj nie jest już to tylko wynajem lokalizacji, bez konieczności fizycznej obecności w tym miejscu, ale także możliwość skorzystania z szeregu opcji dodatkowych.

W ramach tej usługi przedsiębiorcy mogą otrzymać:

  • Adres rejestracyjny i korespondencyjny, czyli istotny element dla budowania eksperckiego wizerunku i nawiązywania współpracy biznesowej.

  • Obsługę korespondencji, przez którą rozumiemy odbiór, skanowanie, przechowywanie i przesyłanie poczty.

  • Dostęp do sal konferencyjnych i pomieszczeń biurowych, w razie zaistnienia potrzeby przeprowadzenia spotkań branżowych czy rekrutacyjnych.

  • Wsparcie podatkowe, księgowe i kadrowe.

  • Dedykowaną linię telefoniczną i jej obsługę.

  • Materiały promocyjne oraz logo firmy w lobby.

A także wiele innych. Z punktu widzenia polskiego przedsiębiorcy najważniejsze wydają się te pierwsze dwie opcje, a cena za nie może zaskakiwać.

Koszty tradycyjnego biura a wirtualne biuro

Jaką kwotę trzeba przygotować na wynajem biura w Warszawie? Centrum, Mokotów czy Wola to jedne z najdroższych dzielnic w Polsce. Uruchomienie fizycznego biura w tej lokalizacji to wydatek rzędu kilku lub nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie (w zależności od metrażu i standardu). Doliczając do tego koszty utrzymania (media, sprzątanie, recepcja), wydatki pracownicze oraz inwestycje w wyposażenie, całkowite opłaty mogą zjadać większość uzyskanych dochodów z działalności gospodarczej. Taka relacja może być także bardzo ryzykowna na przykład w sytuacji wystąpienia kolejnego kryzysu gospodarczego.

Jak na tym tle wypada nowoczesne rozwiązanie? Ile kosztuje wirtualne biuro? Oczywiście to zależy. Każda dodatkowa zakupiona usługa będzie wymagała wnoszenia opłat. Zasadniczo jednak jest to zaledwie ułamek kwoty wynajmu fizycznej przestrzeni. Koszt pakietu podstawowego, w ramach którego otrzymujemy adres oraz obsługę korespondencji, zaczyna się od około 50-200 złotych. Nawet najwyższy pakiet premium nie zbliża się do kosztów utrzymania tradycyjnego biura, co pozwala zaoszczędzić ogromne sumy, które można przeznaczyć na rozwój biznesu. A to tylko jedna z korzyści. Poza tym koniecznie szukaj wirtualnego biura w Warszawie w prestiżowej lokalizacji.

Inne korzyści z wirtualnego biura mogą mieć znaczenie dla zysków firmya

Oszczędność na czynszu, mediach, meblach i wyposażeniu biura to nie jedyna z zalet wirtualnego adresu. Prestiżowa lokalizacja w Warszawie znacząco podnosi wiarygodność firmy w oczach klientów i partnerów biznesowych, szczególnie jeśli działamy na arenie międzynarodowej. Takie rozwiązanie pozwala także na dużą elastyczność i zapewnia skalowalność.

Dzięki niemu łatwiej jest testować nowe rynki i lokalizacje bez konieczności dużych inwestycji w infrastrukturę. Wreszcie outsourcing obsługi biura pozwala na koncentrację na kluczowych działaniach biznesowych. To świetny model funkcjonowania dla startupów, freelancerów i firm w fazie ekspansji.

Artykuł sponsorowany

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »
Array ( [docId] => 43178 )
Array ( [docId] => 43178 )