Po wypadku zleceniobiorcy nie powołuje się zespołu powypadkowego

Data: 09-12-2013 r.

Po wypadku zleceniobiorcy, podmiot, na rzecz którego ubezpieczony zleceniodawca wykonywał pracę, jest obowiązany ustalić okoliczności i przyczyny wypadku oraz sporządzić kartę wypadku bez powoływania zespołu powypadkowego. O wszczęciu postępowania powypadkowego zleceniodawca jest obowiązany powiadomić (na piśmie) właściwą jednostkę Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Kartę wypadku sporządza się w 3 egzemplarzach:

 
  • pierwszy egzemplarz otrzymuje poszkodowany lub uprawniony członek rodziny,

  • drugi egzemplarz pozostaje u podmiotu ustalającego okoliczności i przyczyny wypadku,

  • trzeci egzemplarz zleceniodawca (sporządzający kartę wypadku) przekazuje do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, jeżeli zdarzenie zostało uznane za wypadek przy pracy.

Wypadek powinien być wpisany do rejestru wypadków zleceniodawcy (sposób uregulowania tej kwestii nie jest jednoznaczny).

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »
Array ( [docId] => 33156 )
Array ( [docId] => 33156 )