Najczęściej obowiązek zapewnienia pracownikom okularów korygujących wzrok jest realizowany poprzez zwrot kosztów zakupu okularów jakiego dokonał pracownik. Pracodawcy przyjmują, iż zwrot taki może następować raz na określony przez nich czas. Jednocześnie przepisy nie przewidują możliwości domagania się zwrotu dokonanej uprzednio refundacji.
Powyższe rozwiązanie dotyczy również sytuacji, gdy pracodawca w regulaminie ustalił kwotę refundacji i częstotliwość refundacji – co 2 lata, a na przykład po 3 miesiącach od daty refundacji z pracownikiem zostaje rozwiązana umowa o pracę. Przyczyną rozwiązania umowy o pracę nie jest wina pracownika. Pracodawca nie może więc w takiej sytuacji (w ramach rozliczeń z pracownikiem ) potrącić "niezamortyzowanej" części dokonanej refundacji za okulary t.j. w przybliżeniu za około 1,5 roku. Pomimo tego, że pracownik z tymi okularami, częściowo opłaconymi przez obecnego pracodawcę, idzie do nowej pracy.