WITD przekazują sobie teraz informacje na temat przedsiębiorców, którzy otrzymali wykonalne decyzje administracyjne o nałożeniu kary pieniężnej za naruszenia określone w załączniku nr IV do rozporządzenia nr 1071/2009. Gdy okaże się, że przedsiębiorca został ukarany w ten sposób dwukrotnie, wojewódzki inspektorat transportu drogowego wszczyna postępowanie administracyjne, aby ustalić, czy utrata dobrej reputacji jest proporcjonalną reakcją za nałożone sankcje. W trakcie tego postępowania WITD może także skontrolować firmę. Następnie wyda decyzję, czy dobra reputacja zostaje zachowana, czy nie. Jeśli nie, to, GITD cofnie przedsiębiorcy uprawnienia przewozowe.
Nowe wytyczne GITD w sprawie dobrej reputacji
Główny Inspektor Transportu Drogowego upoważnił wojewódzkie inspektoraty transportu drogowego do prowadzenia w jego imieniu postępowań w odniesieniu do podmiotów posiadających uprawnienia do wykonywania międzynarodowego transportu drogowego.
Przedsiębiorcy, którzy otrzymali co najmniej dwie wykonalne decyzje administracyjne o nałożeniu kary za naruszenia określone w załączniku nr IV, powinni więc spodziewać się zawiadomienia o wszczęciu postępowania administracyjnego związanego z utratą dobrej reputacji. Przewoźnik może się przed tym uchronić, jeżeli okaże, że:
-
liczba stwierdzonych naruszeń jest nieznaczna w stosunku do skali prowadzonych operacji transportowych,
-
istnieje możliwość poprawy sytuacji w firmie, w szczególności jeśli przedsiębiorca podjął działania mające na celu wdrożenie prawidłowej dyscypliny pracy lub wdrożył procedury zapobiegające powstawaniu naruszeń obowiązków albo warunków przewozu, lub
-
istnieje interes społeczny kontynuacji działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę, szczególnie jeżeli cofnięcie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego:
a) spowodowałoby w znaczący sposób wzrost poziomu bezrobocia w miejscowości, gminie lub regionie bądź
b) w poważny sposób utrudniłoby zaspakajanie potrzeb ludności w zakresie publicznego transportu zbiorowego.
Zobacz także:
Tagi: gitd
