Kierowca musi jednak zostać wyposażony w formularz przejazdu (dokument kontrolny), którego wzór został zamieszczony w załączniku I do rozporządzenia (WE) 361/2014 Komisji, ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/2009 w odniesieniu do dokumentów dotyczących międzynarodowego autokarowego i autobusowego przewozu osób. W przeciwnym wypadku dany przewóz może zostać potraktowany przez francuskie służby kontrolne jako usługa kabotażu. Podobnie jak przewozy międzynarodowe może być świadczony jedynie okazjonalnie.
Loi Macron – sprawdź, jakich przewozów nie dotyczy
Jeśli przedsiębiorca świadczy okazjonalny transport międzynarodowy, w przypadku którego punktem początkowym jest terytorium Polski, a punktem docelowym Francja, nie podlega przepisom o oddelegowaniu, jeżeli na trasie nie zabiera ani nie wysadza innych dodatkowych osób.
Jeśli kierowca nie będzie miał przy sobie wymienionego formularza i służby kontrolne uznają ten przewóz za kabotaż, mogą nałożyć na przewoźnika za nieprzestrzeganie przepisów dotyczących delegowania pracowników do pracy na terenie Francji:
-
grzywnę klasy 4 w wysokości maksymalnie 750 euro,
-
grzywnę klasy 3 w wysokości maksymalnie 450 euro,
-
karę administracyjną w wysokości maksymalnie 2.000 euro.
Kara administracyjna nie może być jednak nałożona równocześnie z grzywną.
Jeśli interesują Cię tematy płac minimalnych w poszczególnych krajach Europy, sięgnij koniecznie po poradnik „Firma transportowa”.
-
rozporządzenie (WE) nr 361/2014 Komisji ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/2009 w odniesieniu do dokumentów dotyczących międzynarodowego autokarowego i autobusowego przewozu osób.
Zobacz także:
Tagi: przewoźnik
