W Niemczech wolno wykonać jednorazowo najwyżej trzy przewozy kabotażowe, czyli polegające na przewozie ładunków z miejsca położonego na terytorium Niemiec do innego miejsca położonego na terenie tego państwa bez przekraczania jego granicy. Odbywa się to bez dodatkowego zezwolenia. Jednak należy spełnić dodatkowe warunki, aby móc wykonać kabotaż:
Jakie są warunki wykonywania kabotażu w Niemczech
Aby można było wykonywać przewozy kabotażowe na terenie Niemiec, należy posiadać aktualną licencję na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego lub licencję wspólnotową wydaną przez Biuro ds. Transportu Międzynarodowego przy GITD.
- Przewozy te mogą być wykonane wyłącznie po dostarczeniu ładunku w ruchu międzynarodowym, czyli z przekroczeniem granicy. Nie można przyjechać do tego kraju pustym pojazdem, wyłącznie w celu wykonywania kabotażu.
- Przewozy te muszą być wykonane tym samym pojazdem, którym przewoźnik przywiózł ładunek w ruchu międzynarodowym.
- Ostatni rozładunek rzeczy w trakcie przewozu kabotażowego przed opuszczeniem tego państwa członkowskiego musi się odbyć w ciągu siedmiu dni od rozładunku towaru przywiezionego w ruchu międzynarodowym.
- Należy mieć w pojeździe w celu okazanie służbom kontrolnym dokumenty potwierdzające rozładunek towaru przywiezionego w ruchu międzynarodowymi oraz dokumenty potwierdzające kolejno wykonywane przewozy kabotażowe, które muszą zawierać jak najdokładniejsze informacje dotyczące nadawcy, odbiorcy, miejsca i czasu załadunku oraz rozładunku, ilość i nazwę towaru oraz numery rejestracyjne pojazdów, którymi wykonywany był przewóz.
Jeśli wjazd do Niemiec nastąpił bez ładunku, można wykonać jeden kabotaż na terenie Niemiec. Rozładunek rzeczy w trakcie takiego przewozu przed opuszczeniem tego państwa członkowskiego musi się odbyć w ciągu trzech dni liczonych od daty wjazdu bez ładunku do kraju.Dodatkowo w Niemczech dla pojazdów o dmc powyżej 3,5 t Kodeks spółek handlowych [Handelsgesetzbuch (HGB)] zawiera regulacje dotyczące umowy przewozu. Mówią one o granicach odpowiedzialności przewoźnika w Polsce nazywanych popularnie OCP. Suma gwarancyjna nie może być niższa niż 600 tys. euro na jedno zdarzenie i 1,2 mln euro na wszystkie zdarzenia. Te ograniczenia mają na względzie ochronę rynku transportów krajowych na terytorium państw wspólnoty. Zasady te dotyczą wszystkich krajów europejskich.
-
rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1072/2009 z 21 października 2009 r. dotyczącego wspólnych zasad dostępu do rynku międzynarodowych przewozów drogowych (Dz.Urz. UE z 14 listopada 2009 r., L30/72),
-
rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z 21 października 2009 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE (Dz.Urz. UE z 14 listopada 2009 r., L30/51).
Zobacz także:
Tagi: przewoźnik

Zaloguj się, aby dodać komentarz
Opinie czytelników
~daria84l
data: 2017-03-16 10:28:26A co z dokumentami typu Milog, też muszą być do kontroli