Nim system będzie można zacząć stosować, muszą zostać wprowadzone odpowiednie regulacje. Co najmniej pół roku wcześniej musi wejść w życie rozporządzenie dotyczące homologacji na potrzeby wdrożenia eCall. Zostaną także określone techniczne wymagania dla urządzeń eCall, które będą montowane we wszystkich nowych samochodach osobowych oraz lekkich pojazdach dostawczych. Przed uruchomieniem nowego systemu zostanie przeprowadzona kampania informacyjna dzięki której kierowcy poznają m.in. zasady używania systemu oraz sposoby unikania fałszywych zgłoszeń.
System eCall obowiązkowy w całej Unii Europejskiej
Infrastruktura niezbędna do obsługi systemu eCall ma zacząć działać we wszystkich krajach Unii Europejskiej najpóźniej 1 października 2017 r. System będzie automatycznie powiadamiał o wypadkach drogowych.
Jeżeli pojazd wyposażony w eCall będzie uczestniczyć w wypadku drogowym na terenie Europy, system automatycznie połączy się z najbliższym centrum powiadamiania ratunkowego pod numerem 112. Przekaże dane dotyczące czasu i dokładnego miejsca wypadku, kierunku jazdy, numeru identyfikacyjnego pojazdu oraz rodzaju jego napędu. Zgłoszenia alarmowe będą obsługiwane bez pobierania jakichkolwiek opłat.
System zdecydowanie skróci czas reakcji na zgłoszenie wypadku, zmniejszając tym samym liczbę poszkodowanych oraz ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych. Powinien przyczynić się również do zmniejszenia korków nadrogachoraz zapobiec kolejnym kraksom, do których może dojść w wyniku niezabezpieczenia miejsc wypadków.
auto.dziennik.pl
Zobacz także:
Tagi: wypadek na drodze, pierwsza pomoc
