Wylotówka Janki – Raszyn to droga krajowa, na której wspólnie przebiegają drogi krajowe nr 8 i nr 7, tworząc wspólny wjazd do Warszawy. Według GDDKiA średnie natężenie dobowe na tej drodze wynosi 61 240 pojazdów, jest to więc jeden z najbardziej obciążonych odcinków drogowych w Polsce. Dzięki nowej wylotówce na Janki w Alei Krakowskiej na odcinku od ul. Łopuszańskiej do Raszyna ruch ma spaść o około 25 tysięcy pojazdów na dobę, a w 2025 roku nawet o 50 tysięcy pojazdów na dobę.
Wylotówka na Janki będzie gotowa za 32 miesiące
GDDKiA właśnie podpisała umowę na zaprojektowanie i wybudowanie wylotu z Warszawy na Janki, na odcinku S8 Opacz - Paszków. Będzie kosztował ponad pół miliarda złotych. Wykonawcą jest firma Strabag Sp. z o.o.
Podpisany kontrakt opiewa na kwotę ponad 565 mln zł brutto. Przewiduje m.in. budowę 11,5 kilometra odcinka drogi ekspresowej od węzła Opacz do węzła Paszków (na odcinku Opacz – Janki Małe – Paszków) wraz z odcinkiem drogi długości 2,4 km o klasie GP (główna przyspieszona) od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721. Obejmuje również budowę obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z tą trasą, węzłów drogowych: Sokołowska, Janki Małe, Paszków, obwodu utrzymania, miejsca kontroli pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego i miejsca obsługi podróżnych.
Źródło: GDDKiA
Aldona Kapica, specjalista z zakresu transportu drogowego
Zobacz również:
Tagi: gddkia
