Kierowca za każdym razem musi wskazywać na wykresówce godzinę zmiany pojazdu, numer rejestracyjny nowego auta i stany drogomierza. Z tej zasady należy wykluczyć sytuację, w której typ danej wykresówki nie pozwala na jej użycie w tachografie określonego pojazdu. Zawsze należy używać tylko wykresówek przeznaczonych dla danego urządzenia rejestrującego.
Zmiany pojazdu w ciągu dnia – ile wykresówek możesz użyć
Przepisy nie wskazują na liczbę zmian pojazdu, po której można użyć kolejnej wykresówki. Zasada używania jednej wykresówki w ciągu tego samego dnia pracy (czyli od zakończenia odpoczynku dziennego lub tygodniowego do rozpoczęcia kolejnego) obowiązuje zatem niezależnie od liczby zmian pojazdów.
Gdyby takich zmian miało być naprawdę tak dużo, że w pewnym momencie brakowałoby miejsca na rewersie wykresówki na czytelne i jednoznaczne wpisanie kolejnych danych związanych ze zmianą pojazdu, to zastosowanie nowej wykresówki ma uzasadnienie.
Na rewersie wykresówek jest zazwyczaj przygotowane miejsce na dane kolejnych dwóch czy trzech pojazdów, ale można na wszelkie wpisy wykorzystywać całą dostępną powierzchnię rewersu. Nie ma wzoru, jak ma wyglądać rewers wykresówki lub na jakie informacje ma mieć przygotowane miejsce.
rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz.Urz. WE nr L 60 z 28 lutego 2014 r.).
Zobacz także:
Tagi: czas pracy kierowcy
