Sprawozdanie RB-30S sporządza się w szczegółowości dział, rozdział, paragraf. Przypomnijmy, że Klasyfikację budżetową określa rozporządzenie ministra finansów z 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych.
Jak wykazać w Rb-30S odszkodowanie za pożar
Finansowe skutki zdarzeń trudnych do przewidzenia (losowych) oraz zdarzeń niezwiązanych z ryzykiem podstawowej działalności (statutowej) przez jednostkę zalicza się odpowiednio do zysków lub strat nadzwyczajnych.
Sprawozdanie to składa się z czterech działów, tj.:
ï A – wykazujemy tu przychody z różnych źródeł,
ï C – wykazujemy wybrane aktywa i zobowiązania oraz dane uzupełniające dotyczące należności i zobowiązań,
ï D – podajemy informacje o finansowaniu inwestycji samorządowego zakładu budżetowego oraz o rozliczeniu kasowym z budżetem w okresie od 1 stycznia do końca okresu sprawozdawczego.
W dziale A. „Przychody”: w kolumnach: „Plan”, „Wykonanie” wykazuje się w wierszu:
„K 100” – pozostałe przychody nieokreślone w paragrafach klasyfikacji budżetowej oraz inne zwiększenia środków obrotowych (w szczególności: zyski nadzwyczajne, zmiana stanu produktów, środki obrotowe otrzymane nieodpłatnie).
W dziale B. „Koszty i inne obciążenia” w kolumnach: „Plan” i „Wykonanie” wykazuje się w wierszu „P 100” – zmniejszenia środków obrotowych, poza wykazanymi w paragrafach klasyfikacji budżetowej, w szczególności: straty nadzwyczajne, zmiana stanu produktów, odpisanie przedawnionych i umorzonych należności, odpisy aktualizujące należności.
Rozporządzenie ministra finansów z 16 stycznia 2014 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (tekst jedn.: Dz.U. z 2016 r. poz. 1015).
Zobacz także:
