- nazwę „arkusz spisu z natury”,
- nazwę jednostki w postaci zapisu lub pieczątki,
- numer kolejny arkusza uniemożliwiający jego podmianę, np. parafę przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej albo osoby odpowiedzialnej za wydanie druku ścisłego zarachowania,
- określenie metody inwentaryzacji (np. spis z natury, wg obmiaru),
- nazwę pola spisowego,
- godzinę i datę przeprowadzenia spisu – na każdym arkuszu,
- numer kolejny strony arkusza, dotyczący poszczególnych grup składników (np. materiałów – w stosunku do każdej z nich z podziałem na: pełnowartościowe, uszkodzone, obce),
- imię i nazwisko osoby materialnie odpowiedzialnej oraz imię i nazwisko osób wchodzących w skład zespołu spisowego, a także podpisy tych osób na każdej stronie arkusza spisowego (w tym osób obserwujących inwentaryzację),
- numer kolejny pozycji spisowej,
- szczegółowe określenie składnika majątku wraz z symbolem identyfikującym (np. numer inwentarzowy, inne cechy),
- jednostkę miary,
- ilość stwierdzoną z natury (po przeliczeniu, sprawdzeniu) – na stronie, na której zakończono spis danej grupy składników – umieszcza się klauzulę „Spis zakończono na poz. …”.
Co powinien zawierać arkusz spisu z natury
Zarówno arkusze spisowe, jak i materiały pomocnicze powstałe w czasie spisu (obmiary albo szacunkowe obliczenia), a także oświadczenia osób odpowiedzialnych, są traktowane jako dowody księgowe. Sprawdzamy, jakie elementy powinny się znaleźć na arkuszu.
Arkusz spisu z natury powinny zawierać co najmniej:
Arkusze spisowe sporządza się w 2, a w razie spisów zdawczo-odbiorczych – w 3 egzemplarzach, z których kopie otrzymują osoby odpowiedzialne materialnie, a oryginał sekcja księgowości.
Podstawa prawna:
- Ustawa z 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn.: Dz.U. z 2016 r. poz. 1047 ze zm.).
Zobacz także:

Zaloguj się, aby dodać komentarz
Nie masz konta? Zarejestruj się »