O tym, czy określony dokument stanowi informację publiczną decyduje zawarta w nim treść. Informacja zawarta w protokole ze spotkania z rodzicami w sprawie ich dziecka nie jest informacją o sprawach publicznych. Jeśli nie regulują tego przepisy wewnętrzne szkoły, dyrektor może sam zadecydować, czy sekretarz będzie przekazywał rodzicom kopię protokołu z indywidualnych rozmów.
Zasady współpracy z rodzicami określa statut szkoły
Dokumentację potwierdzającą realizowanie zadań w tym zakresie szkoły ustalają indywidualnie. Protokoły z zebrań czy spotkań indywidualnych z rodzicami są dokumentami wewnętrznymi szkoły. Nie są to zatem informacje publiczne, podlegające udostępnieniu zainteresowanym podmiotom. Jeżeli jednak notatki, czy protokoły ze spotkań z rodzicami nie naruszają praw i wolności innych osób, można je udostępnić.
Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu m.in. ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy. Ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa. Udostępniając informację publiczną organ nie może udostępnić danych, które umożliwiałyby zidentyfikowanie osoby fizycznej (art. 6 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych). Dyrektor szkoły, będący organem, któremu powierzono określone zadania publiczne, zobligowany jest do ochrony prywatności uczniów szkoły, którą kieruje. Jednocześnie zaś, konieczność ochrony danych osobowych nie zwalnia organu z obowiązku udostępniania informacji publicznej.
Zobacz także:
Tagi: statut szkoły, dokumenty w szkole
