Do zadań dyrektora należy:
Zadania dyrektora przed wakacjami
W związku końcem roku szkolnego na dyrektorze szkoły spoczywa wiele obowiązków. Musi on przygotować szkołę do wakacji i lekcji po okresie ferii. Zadania dyrektora są w tym roku szczególnie istotne, gdyż od 1 września obowiązywać będą nowe przepisy oświatowe.
- 1. Przyjęcie od nauczycieli dokumentacji przebiegu nauczania i zabezpieczenie jej:
- ustalenie zasad przekazywania i sprawdzania dokumentacji przebiegu nauczania (komu dokumentacja będzie przekazywana, w jakim terminie? kto ją sprawdzi, w jakim terminie?)
- poinformowanie nauczycieli o tych zasadach,
- ustalenie osób do przeprowadzenia archiwizacji dokumentacji (wg instrukcji kancelaryjnej) oraz wytypowania do zniszczenia dokumentacji, która przekroczyła okres przechowywania,
- nadzór nad zdawaniem, sprawdzaniem i archiwizowaniem dokumentacji przebiegu nauczania.
- 2. Przygotowanie świadectw promocyjnych i ukończenia szkoły:
- ustalenie zasad wydawania druków świadectw do wypełnienia i ich rozliczenia (druki ścisłego zarachowania),
- przypomnienie wychowawcom zasad wypełniania świadectw (wg przepisów),
- ustalenie zasad składania świadectw do podpisu dyrektora,
- poinformowanie nauczycieli i osób współpracujących o ustalonych zasadach,
- ustalenie osoby do przygotowania gimnazjalistom kopii świadectw i zaświadczeń o wynikach egzaminu OKE dla celów rekrutacji,
- nadzór nad obiegiem druków świadectw i ich wypełnianiem.
- 3. Przygotowanie planu napraw, modernizacji, remontów:
- organizacja przeglądu budynku szkolnego i terenu wokół niego (bhp),
- ustalenie listy niezbędnych napraw, modernizacji, remontów oraz terminów ich wykonania,
- ustalenie osoby odpowiedzialnej za wykonanie planu napraw, modernizacji i remontów.
- 4. Dostosowanie warunków realizacji zadań statutowych do wymagań nowej podstawy programowej:
- ustalenie listy niezbędnych działań w zakresie reorganizacji bazy lokalowej, aranżacji przestrzeni w związku ze zmianą struktury szkoły (reforma),
- doposażenie w niezbędne meble i sprzęt szkolny,
- doposażenie w sprzęt i pomoce dydaktyczne dostosowane do nowej podstawy programowej.
- 5. Przygotowanie procedury dopuszczania programów nauczania oraz ustalania zestawu podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych:
- opracowanie procedury dopuszczania programów nauczania do użytku szkoły i podanie jej do wiadomości nauczycieli,
- opracowanie procedury przedstawiania dyrektorowi propozycji wyboru podręczników,
- podanie do publicznej wiadomości zestawu podręcznikówlub materiałów edukacyjnych oraz materiałów ćwiczeniowych obowiązujących w następnym roku szkolnym (ustalonego na podstawie propozycji zespołów nauczycieli; w przypadku braku porozumienia w zespole – po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady rodziców).
- 6. Podsumowanie pracy szkoły:
- podsumowanie monitorowania realizacji podstawy programowej,
- dokonanie analizy efektów kształcenia uczniów (wyniki klasyfikacji i promocji/ egzaminów zewnętrznych, osiągnięcia w konkursach przedmiotowych/ innym współzawodnictwie, wytwory pracy uczniów/ efekty realizowanych projektów edukacyjnych, itp.),
- omówienie efektów pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
- podsumowanie udzielonej pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- podsumowanie innowacji i eksperymentów pedagogicznych,
- przyjęcie sprawozdań z pracy poszczególnych agend szkoły,
- analiza stopnia realizacji przydzielonych pracownikom zadań,
- sformułowanie wniosków do pracy na następny rok szkolny.
Zobacz także:

Zaloguj się, aby dodać komentarz
Nie masz konta? Zarejestruj się »