Opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej o specyficznych trudnościach w uczeniu się może być wydana uczniowi:
Rada pedagogiczna musi zaopiniować wniosek do poradni psychologiczno-pedagogicznej
Rada pedagogiczna szkoły musi zaopiniować wniosek do poradni psychologiczno-pedagogicznej o zdiagnozowanie przyczyn trudności w nauce u uczniów, którzy nie posiadają takiej opinii. W takiej sytuacji konieczne jest także poinformowanie rodziców ucznia o takiej konieczności.
Wydanie opinii dla uczniów w określonym wieku
- nie wcześniej niż po ukończeniu klasy III szkoły podstawowej,
- nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej.
Opinia poradni może być wydana także uczniowi gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej – na wniosek nauczyciela lub specjalisty wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej prowadzących zajęcia z uczniem w szkole i po uzyskaniu zgody rodziców lub na wniosek rodziców.
Konieczna opinia rady pedagogicznej
Wniosek wraz z uzasadnieniem składa się do dyrektora szkoły, który po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej przekazuje go wraz z uzasadnieniem oraz opinią rady do poradni psychologiczno-pedagogicznej. Dyrektor musi także poinformować o tym rodziców.
- § 4 ust. 3 rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. poz. 843).
Zobacz także:
