Zmiany w przepisach lub wynikające z konieczności zmian organizacyjnych w działalności szkoły wymagają każdorazowo weryfikacji szkolnych dokumentów organizacyjnych i dostosowania ich do przyjętych w szkole rozwiązań. Z mocy art. 32 ustawy zmieniającej ustawę o systemie oświaty z 20 lutego 2015 r. szkoła ma obowiązek w terminie do 1 września 2015 r. dostosowania statutu do przepisów ustawy zmieniającej w brzmieniu nadanym w nowelizacji, np. w zakresie:
Przed nowym rokiem szkolnym należy zaktualizować statut szkoły
Do 1 września 2015 r. dyrektor szkoły ma obowiązek dostosować zapisy w statucie szkoły do nowych przepisów. Zmiany mogą wymagać także inne dokumenty wewnątrzszkolne.
- wewnątrzszkolnego oceniania,
- zasad naboru,
- określenia form działalności dydaktycznej i wychowawczej szkoły wskazanych obecnie w ustawie o systemie oświaty.
Wielość zmian może wymagać opracowania jednolitego tekstu statutu, by dokument był czytelny dla wszystkich podmiotów, których dotyczą jego regulacje.
Inne dokumenty szkolne opracowywane w poprzednich latach mogą również wymagać analizy i aktualizacji. Warto pod tym kątem przejrzeć szkolne procedury. Ich funkcjonowanie w praktyce szkoły stanowi zazwyczaj podstawę działania w konkretnej, najczęściej trudnej sytuacji. Muszą więc mieć umocowanie w prawie wewnątrzszkolnym i pozostawać w zgodzie z aktualnym statutem szkoły.
- ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572 ze zm.),
- art. 32 ustawy z 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 357).
Zobacz także:
Tagi: statut szkoły
