Ustawa o systemie oświaty daje organowi prowadzącemu możliwość określania zasad i kształtu dotyczących opracowania arkusza organizacji pracy szkoły. Przepisy nie nakładają na organ takiego obowiązku. W związku z tym po uchyleniu dotychczasowych zasad organ prowadzący nie ma obowiązku opracowania nowych.
Organ prowadzący nadzoruje finanse i sprawy administracyjne szkoły
Przepisy nie nakładają na organ prowadzący obowiązku określania zasad dotyczących opracowania arkusza organizacji pracy szkoły, ale dają mu taką możliwość. Jeśli organ prowadzący skorzysta z uprawnienia, nie może wykraczać poza obowiązujące przepisy o organizacji szkoły.
Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora szkoły, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania. Arkusz organ prowadzący szkołę zatwierdza do końca maja danego roku.
W arkuszu organizacji szkoły zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników szkoły, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, ogólną liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę. Organ prowadzący szkołę odpowiada za jej działalność oraz sprawuje nadzór nad jej działalnością w zakresie spraw finansowych i administracyjnych.
Organ prowadzący określając wymienione zasady lub wytyczne nie może wykraczać poza obowiązujące przepisy o organizacji szkoły.
-
art. 5 ust. 7, art. 34a ust. 1 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572 ze zm.),
-
§10 ust. 1 i ust. 2 załącznika nr 2 rozporządzenia ministra edukacji narodowej 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz.U. z 2001 r., nr 61, poz. 624 ze zm.).
Zobacz także:
Tagi: organ prowadzący
