Dyrektor często musi reagować na zaistniałe w szkole sytuacje, których nie był świadkiem. W celu poznania przebiegu zdarzenia i zajęcia stanowiska wobec niego może wysłuchać opowieści obserwatora, ale skuteczniejsze jest zlecenie podwładnemu stworzenia notatki. W ten sposób pracownik szkoły będący uczestnikiem wydarzeń uporządkuje myśli i wyrazi je precyzyjniej. Dodatkowo notatka jest trwała, więc będzie można do niej wielokrotnie wracać. W przypadku, gdy jakaś sytuacja będzie się powtarzać dyrektor będzie miał szerszy obraz zachowań.
Notatki służbowe umożliwią szybki dostęp do najważniejszych informacji
Notatka służbowa powinna być precyzyjna i umożliwiać szybkie odnalezienie najważniejszych informacji. Nie istnieją zasady, kto i kiedy powinien ją sporządzać. Decyzję o tym podejmuje osoba, która uznaje potrzebę jej stworzenia.
Dyrektor powinien zlecać sporządzanie notatek służbowych
Spotkania i rozmowy służbowe także potwierdzone na piśmie
Notatki służbowe sporządzane są także ze spotkań i rozmów służbowych. Mogą posłużyć do przekazania informacji pracownikom szkoły oraz do dalszych działań dyrektora w związku z sytuacją, której rozmowa dotyczyła. Informacje w ten sposób zawarte nie zostaną zapomniane ani nie ulegną zniekształceniu.
Podstawa prawna:
- ustawa z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz.U. z 2014 r. poz. 1502),
- rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz.U. nr 62, poz. 286 ze zm.).
Zobacz także:
- Wyjścia z przedszkola w czasie okienek tylko za zgodą dyrektora
- Program wychowawczy i program profilaktyki według nowych wytycznych
- Czas trwania zajęć nie jest jednoznacznie określony

Zaloguj się, aby dodać komentarz
Nie masz konta? Zarejestruj się »