Opracowując arkusz organizacyjny, należy zawrzeć w nim następujące informacje:
Niezbędne elementy arkusza organizacyjnego szkoły
Kategoria: Organizacja pracy placówki
Data: 24-03-2016 r.
Jednym z podstawowych obowiązków dyrektora jest coroczne przygotowywanie arkusza organizacji i złożenie go do organu prowadzącego do 30 kwietnia. Przepisy prawa nie określają jednego, uniwersalnego wzoru arkusza, tzn. może być on różny dla poszczególnych organów prowadzących. Ważne jednak, aby zachować w nim najważniejsze elementy.
Informacje w arkuszu
- liczbę uczniów ogółem, w tym z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, z tego w oddziałach integracyjnych,
- liczbę oddziałów ogółem, w tym w oddziałach integracyjnych, sportowych, dwujęzycznych, terapeutycznych,
- liczbę godzin dydaktycznych,
- liczbę godzin wspomagania dydaktycznego, świetlicy, zajęć pozalekcyjnych,
- liczbę etatów pedagogicznych ogółem, w tym dyrektora, wicedyrektora, kierownika świetlicy,
- liczbę etatów administracji i obsługi,
- dodatkowe informacje o pracownikach, w tym: liczbę pracowników urlopowanych do związków zawodowych, przebywających na urlopach zdrowotnych, uzupełniających etat w innej szkole itp.
Załączniki do arkusza
Do projektu arkusza należy dołączyć:
- szkolne plany nauczania, w których określono dla poszczególnych klas na danym etapie edukacyjnym tygodniowy wymiar godzin,
- w przypadku uczniów niepełnosprawnych – orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej,
- jeśli tak ustali organ prowadzący – wykaz kadry pedagogicznej z godzinowym przydziałem przedmiotów i zajęć oraz szczegółowymi informacjami o kwalifikacjach nauczycieli uwzględnionych w arkuszu organizacyjnym (wykształcenie, dodatkowe kwalifikacje dające uprawnienia do nauczania innych przedmiotów).
Podstawa prawna:
Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2015 r. poz. 2156 ze zm.).
Zobacz także:

Zaloguj się, aby dodać komentarz
Nie masz konta? Zarejestruj się »