Nowości oświatowe, które weszły w życie 23 stycznia 2015 doku nie nakładają na dyrektora szkoły obowiązku wyrabiania nowych legitymacji szkolnych dla wszystkich uczniów. Dotychczasowe dokumenty w szkole zachowują ważność do końca nauki w danej szkole. Dyrektor szkoły musi posługiwać się nowym wzorem w przypadku uczniów, którzy w danej placówce rozpoczynają edukację już po wejściu w życie nowelizacji rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.
Nie będzie obowiązku wymiany starych legitymacji szkolnych
Nowe przepisy dotyczące wzoru legitymacji szkolnej nie nakładają konieczności wymiany dokumentów wydanych uczniom. Dokumenty w szkole będą wymieniane stopniowo – wydane już legitymacje zachowują ważność do ukończenia przez ucznia nauki w danej szkole.
Dyrektor szkoły nie musi wymieniać legitymacji
Wejście w życie nowych przepisów oznacza konieczność dopisania na wydanych wcześniej legitymacjach numeru PESEL ucznia, a jeżeli uczeń nie posiada takiego numeru – serię i numeru paszportu lun innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. Odpowiednie dane należy dopisać nad tekstem „Poświadczam uprawnienie do ulg ustawowych przy przejazdach (…)”. Wpisu dokonuje osoba upoważniona do tego przez dyrektora szkoły, a dopisane dane muszą być opatrzone pieczęcią szkoły.
Stare dokumenty w szkole jeszcze przez rok
W związku z tym, że wiele szkół posiada zapasy legitymacji według starego wzoru, resort edukacji dopuszcza, aby zgodne z nim dokumenty w szkole były wydawane jeszcze w przyszłym roku szkolnym z zastrzeżeniem, że dyrektor szkoły zadba o uzupełnienie danych o numerze PESEL ucznia.
Dyrektor szkoły nie musi zatem wymieniać wszystkich legitymacji, a jedynie zadbać, aby wszystkie nowe dokumenty w szkole były wydawane zgodnie z nowo obowiązującym wzorem. Za dwa lata obowiązywać będzie wyłącznie wzór legitymacji określony przez nowości oświatowe wprowadzone w styczniu 2015 r.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 29 grudnia 2014 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U. z 2015 r. poz. 23)
Zobacz także:
Tagi: dokumenty w szkole, dyrektor szkoły, men
