Od 1 stycznia 2013 r. podmioty lecznicze świadczące usługi z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, prowadzące kolejki oczekujących, powinny umożliwić świadczeniobiorcom umawianie wizyt drogą elektroniczną. Wiele z placówek wstrzymywało się z realizacją tego obowiązku do czasu wydania przepisów wykonawczych. Przepisy weszły w życie 4 maja.
Dobre oprogramowanie gwarantem rzetelnej e-rejestracji
Od kwietnia 2013 r. obowiązują przepisy określające minimalne wymagania dotyczące e-rejestracji pacjentów. Umożliwiają one umawianie wizyt drogą elektroniczną. To zmusza placówki medyczne do dostosowywania się do nowych wymogów. Wybierając dostawcę oprogramowania do przetwarzania danych medycznych, warto zorientować się, jakie rozwiązania gwarantuje, aby zapewnić efektywne zarządzanie podmiotem.
Szukanie dodatkowych rozwiązań na własną rękę może okazać się karkołomnym wyczynem. Nie każda integracja dodatkowego oprogramowania z już funkcjonującym w podmiocie leczniczym może okazać się wykonalna. W grę wchodzą także kwestie biznesowe, programistyczne, a także ograniczenia czasowe.
Wprowadzenie e-rejestracji to korzyści zarówno dla pacjentów, jak i dla lekarzy. W pierwszej kolejności należy wymienić możliwość rejestracji bez konieczności fizycznej obecności w podmiocie leczniczym czy wykonywania wielu telefonów. To oszczędza czas pracy pracowników rejestracji i minimalizuje koszty prowadzenia działalności.
Dobrze wykonany system będzie przypominał także o wizycie w formie elektronicznej, co zmniejszy zagrożenie niestawienia się na nią.
