Właściciel/użytkownik lokalu w którym powstała szkoda w pierwszej kolejności powinien skontaktować się z właścicielem czy też użytkownikiem lokalu, w którym doszło do awarii.
Jeśli poszkodowany nie jest w stanie nawiązać bezpośredniego kontaktu lub też użytkownik lokalu nie przyznaje się do winy, to właśnie zarządzający budynkiem powinien podjąć działania zmierzające do wyjaśnienia sytuacji i szybkiego ustalenia przyczyn usterki.
Zarządzający nieruchomością powinien sam lub przy pomocy osoby z uprawnieniami udać się do lokalu w którym istnieje prawdopodobieństwo powstania usterki.
Po ustaleniu przyczyn usterki zarządzający sporządza protokół z dokonanej wizji i opisuje:
- przyczyny powstania usterki,
- rozmiar szkody (przybliżony metraż widocznych skutków uszkodzeń),
- dane właściciela lokalu w którym powstała szkoda i jeśli to możliwe numer polisy ubezpieczeniowej na podstawie, której osoba poszkodowana będzie mogła ubiegać się o odszkodowanie za powstałe szkody.
Protokół powinien zostać dostarczony właścicielowi lokalu w którym powstała usterka i właścicielowi lokalu w którym szkoda powstała.
Jak postępować w przypadku powstania szkody w lokalu?
Kategoria: Prawo budowlane
Data: 18-05-2017 r.
W jednym z lokali należących do wspólnoty mieszkaniowej uszkodzona została instalacja wodna. Awaria ta spowodowała zalanie mieszkania znajdującego się bezpośrednio pod lokalem, w którym wystąpiła awaria. Co w takiej sytuacji powinien zrobić zarządca/administrator nieruchomości?
Zobacz także:
Tagi: nieruchomości, prawo budowlane

Zaloguj się, aby dodać komentarz
Nie masz konta? Zarejestruj się »