Daewoo Tico było oferowane w Polsce od 1993 do 2001 roku. Najwięcej dostępnych egzemplarzy na rynku aut używanych jest z lat 97-99. Tico typowe miejskie auto, sprawdza się również i na dłuższych trasach, jednak komfort jazdy nie jest wysoki i zmęczenie da się odczuć już po dwóch trzech godzinach jazdy. Ogromnym plusem tego samochodu jest jego silnik. Jest to chyba najlepszy element tego auta. Silnik jest bardzo żwawy a przy tym jego spalanie poniżej 5l/100km dziwi wielu ludzi. I co ważniejsze wcale nie trzeba się mocno starać, żeby osiągnąć taki wynik, po prostu wsiadamy i jedziemy. Ja swoim Tico zawstydziłem nie jednego kierowcę w mieście. Jest to po prostu miejski „szatan”. Startuje spod świateł niczym bolid formuły F1, zostawiając za sobą zdziwionych kierowców samochodów klas wyższych. Silnik rozwija moc 41KM, ale połączenie małej masy i charakterystyki pracy silnika trzycylindrowego daje osiągi lepsze niż dobre. Skrzynia biegów jest precyzyjna, nie ma problemów z wybieraniem poszczególnych biegów. Bardzo rzadko zdarzają się jej awarie, czy jakiekolwiek problemy z nią związane.
Daewoo Tico – opinie, doświadczenia, na co warto zwrócić uwagę
Wiele osób z tego auta się po prostu śmieje i nie ma co tego faktu ukrywać. Ja również dopóki go nie kupiłem podchodziłem do niego raczej w kwestii zabawki niżeli auta codziennego. Już po krótkim czasie użytkowania musiałem przeprosić „Tic-Taca” za wyrażone wcześniej opinie na jego temat.
Przejdźmy teraz do minusów – oczywiście pierwsze miejsce zajmuje tu korozja. Praktycznie wszystkie egzemplarze mają z nią problem. Oprócz dachu można ją spotkać wszędzie, przy czym Tico nie stawia jej większych oporów, co skutkuje licznymi dziurami i ogniskami rdzy. Ja po zakupie swojego Tico odnowiłem je całkowicie, tzn. pomalowałem je całe, co spowodowało, że na najbliższe dwa lata miałem spokój z korozją. Po mniej więcej dwóch latach ogniska korozji zaczęły się pojawiać ponownie. W Tico należy zwrócić uwagę na tylne hamulce, których elementy lubią korodować oraz standardowo jak to w Daewoo na łożyska kół tylnych. Częstą bolączką jest również rdzewiejący bak paliwa, który wymienia się na zbiornik z tworzywa i problem mija.
Obecnie Tico z ostatnich lat produkcji w dobrym stanie można kupić za kwotę rzędu 1-1,5 tysiąca złotych. Jest to dobra propozycja dla osób potrzebujących oszczędnego auta na dojazdy do pracy, lub jako pierwsze auto do nauki po zdanym egzaminie prawa jazdy.
