W kontrakcie menedżerski należy określić, kiedy zarządca ma obowiązek uzyskania aprobaty np. rady nadzorczej spółki z o.o. (jeżeli taki organ powołano) dotyczącej rozporządzania jej majątkiem oraz zaciągania zobowiązań. Jeżeli chodzi o zaciąganie zobowiązań, to najlepiej jest precyzyjnie określić limit kwotowy, od którego wymagana jest zgoda rady nadzorczej spółki z o.o. To z kolei powinno wynika z umowy spółki.
Zasady współpracy menedżera ze spółką
W umowie zarządzanie spółką z o.o. trzeba określić zasady współpracy menedżera z innymi organami spółki. Przykładowo, kontrakt dla menedżera powinien przewidywać obowiązek opracowywania oraz przedkładanie do akceptacji radzie nadzorczej spółki planów wyników na każdy kolejny rok w uzgodnionych terminach. Ponadto powinien zawierać wyraźny zapis o wykonywaniu uchwał rady przez menedżera.
Reprezentowanie spółki
Wśród obowiązków osoby zarządzającej musi być też wymienione reprezentowanie spółki z o.o. na zewnątrz oraz prowadzenie jej spraw z należytą starannością i dbałością. Równie precyzyjne powinny być też ustalenia obowiązków, jakie ma spółka z o.o. wobec zatrudnianego przez nią menedżera. Przykładowo taka firma musi się zobowiązać, że jej organy będą współdziałać z zarządcą, umożliwiając mu właściwe wykonywanie działalności. Stworzenia menedżerowi właściwych warunków do skutecznego działania może obejmować zobowiązanie spółki z o.o. do tego, że zapewnieni menedżerowi dostęp do niezbędnych dokumentów, czy też umożliwi mu korzystania ze wszystkich niezbędnych środków rzeczowych i urządzeń
- ustawa z 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121. późn. zm.),
- ustawa z 15 września 2000 r. – Kodeks spółek handlowych (Dz.U. z 2013 r. poz. 1030, z późn. zm.).
Zobacz także:
