Projekt przygotowany przez Ministerstwo Gospodarki został właśnie skierowany do konsultacji społecznych i uzgodnień międzyresortowych. Jak twierdzi resort – Jest to pierwszy krok w kierunku pełnej elektronizacji procedur administracyjnych. Udostępnienie wzorów pism do procedur administracyjnych w Internecie ma przyczynić się do podwyższenia standardu usług świadczonych przez administrację publiczną. Dzięki temu dojdzie także do usprawnienia e–administracji – zapewnia Ministerstwo.
Wzory pism w procedurach administracyjnych dostępne on-line
Uproszczenie otoczenia prawnego dla wykonywania działalności gospodarczej, umożliwienie przedsiębiorcom wykonywania procedur administracyjnych przez Internet i udostępnienie on-line wzorów pism wykorzystywanych w procedurach administracyjnych – to główne założenia ustawy o standaryzacji niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych.
Standaryzacja wzorów pism w procedurach administracyjnych umożliwi ich elektronizację. Ministerstwo Gospodarki zapewnia również, że wprowadzone zostaną jednolite w skali kraju, wzory pism dotyczące m.in. wniosków o: wydanie zezwolenia, wpis do rejestru, zmianę danych w zezwoleniu lub w rejestrze, wydanie licencji czy zgłoszenia danej działalności właściwemu organowi.
