Lista Robinsonów funkcjonuje już od 1996 roku, jednak dopiero teraz jej istnienie może znacząco wpłynąć zarówno na działalność firm, jak i ich potencjalnych klientów. Do tej pory bowiem osoba, która nie chciała dostawać niezamówionej informacji handlowej (czyli po prostu spamu) mogła zastrzec swój adres korespondencyjny. Teraz konsument może zastrzec na Liście Robinsonów swoje pełne dane kontaktowe. Oprócz adresu do korespondencji będą to też adres e-mail, numer telefonu stacjonarnego i komórkowego.
Lista Robinsonów ochroni przed niechcianą reklamą
Lista Robinsonów to inicjatywa Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, której celem jest ograniczenie rozsyłania niechcianych ofert handlowych. Osoby, które nie chcą otrzymywać niezamówionych reklam mogą wpisać się na listę, a firmy zrzeszone w SMB nie wyślą im swoich ofert.
Osoba, która zarejestruje swoje dane kontaktowe w bazie danych Listy Robinsonów nie będzie otrzymywała komunikatów marketingowych od firm, które biorą udział w programie (chyba, że udzieli konkretnej i jednoznacznej zgody firmie lub organizacji na ich przekazywanie).
Obligatoryjnie Listę Robinsonów stosują członkowie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, jednak do firm respektujących ją mogą dołączyć wszystkie przedsiębiorstwa. SMB udostępnia Listę Robinsonów wszelkim innym podmiotom, które chcą przyłączyć się do tego systemu.
Podobne Listy, określane również jako m.in. „Mailing Preference Service” – MPS, „Telephone Preference Service” – TPS, lub „Do-not-call lists” funkcjonują na całym świecie jako jedno z głównych narzędzi ochrony konsumentów przed niechcianą komunikacją marketingową.
Stowarzyszeni Marketingu Bezpośredniego
Zobacz także:
Tagi: dane osobowe, poczta elektroniczna
