W tym celu:
Sprawne przenoszenie tabeli w inne miejsce arkusza
Czasami może się zdarzyć, że będziesz potrzebować przesunąć całą tabelę w inne miejsce arkusza. Oczywiście możesz to zrobić w standardowy sposób, a mianowicie skopiować lub wyciąć zakres całej tabeli, zaznaczyć komórkę, w której ma się znajdować lewy górny róg przenoszonej tabeli, a na końcu zastosować polecenie Wklej. Jeśli chcesz zrobić to szybciej i wygodniej, skorzystaj z niniejszego triku.
1. Zaznacz całą tabelę, którą chcesz przenieść. Jeśli obejmuje ona duży obszar arkusza, to bardzo łatwo ją zaznaczysz, klikając komórkę w jej obrębie i wciskając kombinację klawiszy Ctrl + Shift + 8.
2. Ustaw kursor nad dowolną krawędzią zaznaczenia, wskaźnik myszy powinien przyjąć kształt czterokierunkowej strzałki.
Rys. 1. Chwyć myszą krawędź zaznaczenia
3. Wciśnij i przytrzymaj lewy przycisk myszy, a następnie wskaż nowe położenie dla tabeli.
Jeśli chcesz, aby tabela została skopiowana do nowego miejsca, w trakcie określania położenia wciśnij na klawiaturze Ctrl (przy wskaźniku myszy pojawi się mały symbol plusa).
4. Po zwolnieniu myszy tabela zostanie przeniesiona.
Aby ten sposób przenoszenia danych działał prawidłowo w Excel 2003, konieczne jest, aby w opcjach, dostępnych z menu Narzędzia/Opcje, w zakładce Edycja była zaznaczona opcja Zezwól na przeciąganie i upuszczanie komórek.
Jarosław Wilk
Zobacz także:
Tagi: excel
