Przyjmijmy, że zbudowaliśmy zestawienie, w którym będą porównywane wyniki kilku zakładów w minionych latach. Dane szczegółowe wprowadzać będzie inna osoba. Liczby powinny należeć do przedziału 1-100. Zdarzało się jednak, że zostały wpisane pełne liczby (np. 99 000 zamiast 99) i musieliśmy sami poprawiać błędy. Aby tego uniknąć, proponujemy nałożenie reguły sprawdzania poprawności danych. Dozwolone będzie wprowadzenie wartości należącej tylko do przedziału liczb 1-100.
Niewypełnione zestawienie

Aby uzyskać taki efekt:
- Zaznaczamy komórki, które mają być uzupełnione, i z menu Dane wybieramy polecenie Sprawdzanie poprawności (w Excelu 2007/2010: uaktywniamy kartę Dane i w grupie poleceń Narzędzia danych wskazujemy Poprawność danych).
- Przechodzimy do zakładki Ustawienia i rozwijamy listę Dozwolone.