Jak wyłączyć niepotrzebne usługi Windows

Autor: Kędra Przemysław
Data: 05-06-2012 r.

Podczas uruchamiania systemu Windows włączana jest masa usług działających w tle. Z części z nich praktycznie w ogóle nie korzystamy - spowalniają one jedynie czas uruchomienia komputera i korzystają z jego zasobów. Zobacz jak wyłączyć zbędne usługi systemowe.

Aby przyśpieszyć proces ładowania systemu, a także zoptymalizować go pod kątem większej wydajności - warto wyłączyć kilka zbędnych usług systemowych.

W tym celu przechodzimy do menu start -> uruchom i wpisujemy : services.msc

Wyświetli nam się okienko "Usługi" z listą wszystkich usług. Możemy tam zobaczyć nazwę usługi, krótki opis, a także jej stan - czy jest uruchomiona.

Aby wyłączyć daną usługę klikamy na nią dwukrotnie i w zakładce Ogólne -> Typ uruchomienia ustawiamy "Wyłączony".

Listę zbędnych usług (z których w większości się nie korzysta) znajdziesz poniżej. W przypadku gdy będziesz chciał uaktywnić daną usługę, możesz zmienić jej typ uruchomienia na włączony, lub automatyczny.

 

  • Web Client
  • Usługa wprowadzania na komputerze typu Table
  • Usługa raportowanie błędów systemu Windows
  • Serwer
  • Routing i dostęp zdalny
  • Rejestr zdalny
  • ReadyBoost
  • Moduł obsługi kluczy IPSec IKE i AuthIP

(Lista usług przygotowana w oparciu o system Windows Vista).

Kędra Przemysław

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25452 )
Array ( [docId] => 25452 )