Google Chrome: proszę otworzyć pożądaną stronę internetową w przeglądarce Chrome. Następnie otworzyć ustawienia klikając w mały znak zapytania na górze po prawej. Po kliknięciu w Dalsze narzędzia można kliknąć w Dodaj do pulpitu oraz w Dodaj. Na pulpicie widać wówczas link - co również jest przydatne. Aby podpiąć go do Menu Start należy prawym przyciskiem myszy kliknąć dany katalog i wybrać „Przypnij do Menu Start”.
Dostęp do ulubionych stron za pośrednictwem menu Start i Pulpitu
W Windows 10 można umieścić ulubione strony internetowe bezpośrednio w menu Start i błyskawicznie je stamtąd otwierać. Jak to działa, zależy od zastosowanej przeglądarki.
Firefox: Firefox nie udostępnia żadnej możliwości stworzenia linku na pulpicie. Dlatego trzeba skorzystać z triku. Otworzyć pożądaną stronę internetową, zmniejszyć okna klikając na Minimalizuj (drugi symbol po prawej na górze). Następnie wciśniętym przyciskiem myszy przeciągnąć małą ikonkę po prawej od paska adresu do powierzchni roboczej pulpitu i puścić przycisk.
Wówczas otrzymujemy pewien rodzaj linku na pulpicie. Następnie należy uruchomić wiersz poleceń przy pomocy kombinacji przycisków Windows + R. Tu wpisać polecenie shell:programs. Dzięki temu otworzy się Eksplorator Windows ze spisem Menu Start. Wówczas wciśniętym przyciskiem myszy należy przeciągnąć link stworzony przez Firefoksa z pulpitu do spisu Menu Start.
Microsoft Edge: najłatwiej zrobić to przy pomocy przeglądarki Edge. W Edge należy wejść na stronę, którą chcemy umieścić w menu Start. Następnie na górze po prawej kliknąć w trzy kropki, potem na Przypnij tę stronę do „Start” i potwierdzić przez Tak.
Zobacz także:
Tagi: firma, komputer w firmie
