Każdy podmiot prowadzący projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej ma obowiązek promocji zrealizowanego przez niego projektu. Prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych projektu jest zapisane w każdej umowie o dofinansowanie i stanowi integralną część realizacji projektu. Dlatego też podpisując umowę, każdy beneficjent zobowiązuje się do realizacji również tego zadania.
Promocja projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Beneficjenci funduszy europejskich muszą pamiętać o tym, że realizacja projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej przynosi wiele korzyści, ale również obowiązków do spełnienia. Jednym z nich jest konieczność zadbania o odpowiednią promocję projektu.
Trzeba znaleźć fundusze
Prowadząc działania promujące realizację projektu, należy m.in. informować o rozdysponowaniu środków unijnych, a więc tym samym o wszystkich działaniach instytucji zarządzających funduszami europejskimi. Wbrew powszechnym obawom, przy dobrze zaplanowanym i skonstruowanym budżecie istnieją na to odpowiednie środki finansowe.
Obowiązują jednolite znaki graficzne
Obowiązek taki beneficjent ma w zasadzie od momentu podpisania umowy na dofinansowanie projektu. To, co łączy wszystkie programy operacyjnych w działaniach promocyjnych i informacyjnych, to Wspólny System Identyfikacji Wizualnej. Polega on na stosowaniu wymaganych przepisami unijnymi oznaczeń wizualnych projektów realizowanych w ramach danego programu operacyjnego.
Niezależnie od programu operacyjnego znaki graficzne i oznaczenia są do siebie podobne pod względem formy oraz kolorystyki. System ten również zakłada obecność tych znaków na wszystkich etapach i we wszystkich miejscach, w których realizowane są działania projektowe dofinansowane ze środków Unii Europejskich.
Informacje o projekcie są powszechne
Dodatkowo należy pamiętać, że informacja o tym, iż projekt jest dofinansowany z funduszy unijnych, jest jawna i musi być powszechnie dostępna. Każdy uczestnik projektu musi być o tym poinformowany.
